Bij hbo en universitaire studies gaat het de goede kant op. Meer studenten kiezen voor techniek, maar bij het mbo wil het nog niet zo lukken. In het FD werd dat deze week weer eens belicht. Nog steeds kiezen (te) veel mbo’ers voor een financieel-administratieve studie en het zijn juist de banen in deze sector, die steeds verder worden weg geautomatiseerd. Al jaren worden er pogingen gedaan om meer jongeren...
Wat is een concept? U kent het woord (communicatie)concept natuurlijk, maar wat is het eigenlijk? Er zijn meer definities te vinden van dit begrip. Een passende definitie van het marketingcommunicatie concept vind ik: "Een concept verwoordt de ziel van product of organisatie en raakt de essentie van wat een organisatie beweegt, of verwoordt waar deze passie voor heeft". Heb je het over de ziel, passie en essentie van een bedrijf dan...
Geen mooiere klant, dan een tevreden en blije klant, die waardeert wat je voor hem betekent. De meeste bedrijven zullen dan ook alle moeite doen om hun klanten tevreden te stellen en te houden. Toch gaat er vaak veel aandacht naar nieuwe klanten om de omzet en afzet te vergroten. Dit is natuurlijk prima als de bestaande klanten er niet onder lijden. Nieuwe klanten ‘duurder’ dan bestaande klanten Tevreden klanten...
De vrije val marketing. Referral marketing, internet marketing, search engine marketing of zoekmachinemarketing, online marketing, affiliate marketing, email marketing, e- marketing en zo zijn er nog vele te noemen. Het woord marketing dat te pas en te onpas wordt gebruikt. Te onpas omdat het meestal gaat om promotie, dat 'slechts' een onderdeel is van marketing. Er zijn vele definities van marketing en daar kun je eindeloos over praten, maar één ding is wel...
Een missie geeft aan waar je bedrijf voor staat, maar wat heb je eraan? Niet zoveel als het alleen bij mooie omschreven volzinnen op de website blijft. Toch kan een sterke missie veel toevoegen als er aandacht aan besteed wordt en er over nagedacht wordt. De kunst is om de missie in stand te houden Bijna iedereen start zijn bedrijf vanuit een bepaalde drijfveer. Je hebt een missie waar je...
Informatie versturen betekent niet dat er altijd gecommuniceerd wordt. Voor communicatie heb je nog altijd een zender en een ontvanger nodig. Leest, ziet, of hoort niemand de informatie, dan is er ook geen communicatie. Je bent een roepende in de woestijn. Deze theorie is niet anders dan 100 jaar geleden, ondanks de opkomst van allerlei nieuwe communicatiemiddelen (die dus niet altijd communiceren). Van hero naar zero gaat razendsnel Wat natuurlijk wel...
- 1
- 2